אתעד בקיצור את העבודה שלי להשמשת דביאן ג'סי עם lxde. לקסדי (כפי שאכנה אותו מעכשיו) הוא דסקטופ די דל באפשרויות בהשוואה לדסקטופים האחרים שבאים עם דביאן, אבל אני עובד על מחשב די מוגבל והחלטתי לקחת את זה כאתגר.

[עריכה מאוחרת (2.10.2015). מאז שהסתבכתי עם העניין הזה גיליתי קונפיגורציה הרבה יותר פשוטה לשינוי מקלדת בדביאן לקסדי, ולמעשה עושה את השטות שעשיתי פה, רק עם ממשק גרפי נחמד. תוסיפו לפנל שלכם את התוסף Keyboard Layouts (הוא כבר מותקן, רק צריך לבחור להוסיף אותו בלחיצה של מקש ימני על הפנל) ובתוכו יש את כל האופציות הנחוצות להוספת עברית]

אז איך לאפשר מקלדת עברית. אחרי כמה חיפושים מצאתי את התשובה בקישור הזה.

הוא מציע לערוך את הקובץ:

/etc/default/keyboard

באופן שיאפשר לעבור בין אנגלית לעברית (ושפות אחרות) באמצעות Alt-Shift.

כדי לעשות את זה כותבים בטרמינל (כאדמיניסטרטור):

cd /

nano /etc/default/keyboard

ננו הוא עורך טקסט בסיסי, חביב למדי ונמצא בכמעט כל דיסטרו.

אני מעתיק את התוכן של הקובץ שלי לפה. בקישור הוא מראה איך לאפשר שפות נוספות:

 

# KEYBOARD CONFIGURATION FILE

# Consult the keyboard(5) manual page.

XKBMODEL="pc105"
XKBLAYOUT="us,il"
XKBVARIANT=""
XKBOPTIONS="grp:alt_shift_toggle"

BACKSPACE="guess"

 כדי להשמיש את הקובץ הזה בלי לאתחל את המחשב הריצו בטרמינל:

udevadm trigger --subsystem-match=input --action=change

בהמשך הקישור הוא מציע להשתמש באפליקציה fcitx כדי לקבל מקלדת על המסך. כשאני התקנתי אותה היא שיבשה את העברית ולא הכירה בקיומה (לא נתנה אפשרות של מקלדת עברית על המסך). בקיצור, אני ממליץ להימנע מזה.

