אני לא יודע מה אתכם, אבל כשמשעמם לי אני מנסה הפצות לינוקס. בד"כ אני עושה את זה במכונות וירטואליות, אבל כרגע אני בחופשה והנטבוק שלי (בן חמש עם מעבד atom n550 1.5 GHz ו־2GB RAM) לא ממש מסוגל לסחוב מכונות וירטואליות, למרות שהוא חמוד מאוד.

בקיצור – עשיתי כל מיני התקנות על כונן קשיח חיצוני. ‏ וזה רק יתרון, כי מן הסתם, על הנטבוק אני יכול לבדוק – בתנאים יותר ראליים מאלה שתיתן לי מכונה וירטואלית על מחשב חזק – הפצות "קלות".

לכידת מסך מ־cbpp עם פנל של xfce.
לכידת מסך מ־CBPP עם פּנל של xfce.

אז כרגע אני כותב מתוך הפצה קטנה מבוססת דביאן שנקראת "CrunchBangPlusPlus" (למי שמכיר, היא ממשיכה את המסורת של ההפצה CrunchBang שהפיתוח שלה הופסק השנה). זאת הפצה שבמקום שולחן עבודה מלא משתמשת במנהל החלונות "openbox" יחד עם כלים שונים. מי שיסתכל בתמונה שצירפתי אולי יזהה שהפּנל שיש לי שם הוא הפּנל מ־xfce. הוא היה כבר מותקן כחלק מההפצה ואני מעדיף את הגמישות שלו על פּנל ברירת המחדל (שנקרא tint2). אוקיי, הוספתי לו גם את whisker-menu של xfce. אני אוהב את השילוב בין ממשק מסורתי של תפריטים לבין יכולת חיפוש מהיר בין האפליקציות.

האמת שאין לי המון לומר על ההפצה הזאת. מדובר בדביאן כשהשוני הוא רק בשולחן העבודה. הממשק לא סופר ידידותי ואת רוב שינויי התצורה יש לבצע בעריכת קבצי טקסט (שמצד שני הם די נגישים. יש תפריט שמוביל אל קבצי התצורה השונים). למרות הסידור נטול שולחן העבודה לא התרשמתי ש־CBPP קל יותר מווריאציות קלות אחרות של דביאן כמו lxde. אפילו דביאן xfce – אותו ניסיתי על אותו מחשב ועל אותו כונן נייד – בסופו של דבר התנהג בצורה דומה למדי ואולי אפילו טיפה יותר טובה בדברים כמו הרצת iceweasel עם מספר "גדול" של לשוניות (10).

יכול להיות שהיתרון של CBPP ניכר בחמרה יותר חלשה מהנטבוק הזה.

בשולי העניין – ואולי דורש פוסט בפני עצמו – ניסיתי, כאמור, את דביאן בגרסת xfce, בחשש מה מגרסת xfce הישנה (4.10) שמגיעה אתו, ודווקא ראיתי כי טוב. הצלחתי להרים שם תצורה יפה, ידידותית ואטרקטיבית למדי, למרות שברירת המחדל מכוערת +. אבל על כך בפעם אחרת.

קישור להפצה: https://crunchbangplusplus.org

פיתוי לדלג הפצה: 2/5

זאת לא הפצה שעונה באמת על משהו שאני רוצה או צריך. מינימליסטית מדי ולא מפצה על זה מספיק בביצועים. אבל אני בהחלט רואה פוטנציאל לשינויי תצורה והתאמה אישית שלה שיכולים להתאים אולי לטעמם של אחרים.

